Monday, July 30, 2012

Rezeki yang tidak disangka.....

 Hari Jumaat hari tu...Abang balik dari Sungkai bawa cendawan butang ni...
wah fresh lagi....masak air dengan udang kering dan udang hidup sedap nih.....

 Memula kita siang dulu.... buang selaput luarnya... potong kecil2....
batangnya yg lembut pun boleh dimakan.... mana yg keras tu buang jer....
alahai...lupa nak amek fotonya yg dah siap masak......memang sedap.... manis jer....

 Anak murid ayah yg sangat rajin memasak.... En Faiz hantar gulai lemak cili api
ikan Jenahak...makaii banyaknya...boleh buat lauk bersahur ni....

 Sebab mama dah masak rendang itik......

 Sebab ada abang kenalah masak sayur berasaskan tempe..... kalau makan mesti 
nak ada tempe..... kicap.....buh suhun banyak2 habis hilang dikaup dia sorang....

Makyang Na hantar karipap ayam lah pulak.... amboi murahnya rezeki kita 
hari ini....Alhamdulillah......

 Mama buat bubur anak lebah..... cendol dan bebola tepung pulut.....
lupa nak letak sagu sikit..... bila disejukkan dalam fridge dah rasa macam makan cendol....
kalau dibekukan sekejap pun sedap juga..... makan balik dari Terawih memang ngammm..
Alhamdulillah......atas rezekiMu Ya Allah....ameen.


No comments:

Post a Comment

Post a Comment