Saturday, December 25, 2010

Kebas Tangan ...kenapa ya...

Sejak akhir-akhir ni tangan sebelah kiri selalu kebas jer....
kenapa ya.... setiap kali duduk tahiyat akhir, tangan kiri pun kebas...
duduk saja-saja pun tangan kiri kebas....
berbaring menghadap ke kiri pun rasa kebas juga....

Selongkar kat Google.....jumpa ni...betul ke.... mak aih risaunya...
tahun lepas dah buat apa kenamanya...CTG ...ye ke yg nak cek ada sakit jantung ke idak tu...
dah habis ratus2 RM, Dr kata normal jer....

ni yang risau giler nih... ehh kalau risau nanti lagi la bahaya kan...
dah dah...jangan risau....huhu....




SENDI-SENDI, TANGAN DAN KAKI

Sendi Sakit
Rasa panas: Menunjukkan terdapat luka di bahagian sendi berkenaan dan tanda-tanda penyakit pirai (gout).

Tidak rasa panas: Tanda-tanda sakit lenguh (rheumatism).

Sakit di bahagian bahu: Menandakan saluran darah telah menjadi keras dan fungsi metabolisme tidak seimbang.

Kebas Tangan: Pengaliran darah di bahagian atas badan tidak lancar.

Kebas Tangan Kiri & Lengan: Tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Jikarasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku.

Kebas Kaki: Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar.

Sakit Tapak Kaki: Menandakan buah pinggang lemah. Biasanya disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.

Sakit Tumit Kaki: Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin.

Rasa Panas di Tapak Kaki: Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin.

Gatal di Celah-Celah Kaki: Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot).

untuk maklumat lanjut rujuk di link ini:

No comments:

Post a Comment