Wednesday, July 4, 2012

Gali Perigi....


video

Peristiwa 17 Mei 2009.......
Asyraf, Aiman dan Arsyad menolong ayahnya menggali perigi di kebun buah kami....
tapi tu lah...masa tu mama sebok memasak di rumah, bila sampai dah nak siap 
operasi menggalinya..... Aiman pun dah bersih diri....
yg sempat dirakam cuma gambar Asyraf jer sedang mencedok air keluar...



Operasi menggali menggunakan pencebak jer....

Selepas tanahnya dikeluarkan air berlumpur mulai mengisi ruang perigi


Alahai.... lekat selut kat pencebak ni....kenalah dibersihkan dulu


Ni kira proses terakhir dah ni......meratakan tebing


Arsyad ni tolong tengok dan mengotorkan badan dia jer....
habis hati dapat main selut lumpur tu....


Nampak mama datang bawa bakul makanan baru nak bersihkan diri....


Alhamdulillah siap dah....kita biarkan beberapa hari.....
insyaAllah nanti jernihlah airnya.......

Selepas penat bekerja....baru terasa lapar.... 2 bungkus nasi baru kenyang

Perigi ni ayah buat sebab kita ada banyak tanaman buahan
di sini.... senang kalau musim kemarau nanti nak siram pokok...


Cadangnya nak buat pondok kat sini boleh kita lepak2 sesekali...


Ada juga cita2 nak buat kandang kambing kat sini..... 
waallahua'lam entah bila akan terlaksana.....


No comments:

Post a Comment