Wednesday, October 17, 2012

Lempeng bawang goreng

Bangun pagi tadi tengok semua roti dah habis.... telur pun tak banyak
ada telur ayam kampung jer.... macamanalah hari2 pergi kedai tapi lupa nak beli
bahan asas ni... roti dan telur.....sambil kacau kopi ayah kepala ligat berfikir nak
masak apa pagi ni...dah pukul 7.00 pg ni.... asyik beli jer boring juga.....
terpandang bawang goreng dalam tupperware......dapat dah idea...
paling senang dan cepat....buat Lempeng bawang goreng lah...
masuk 3 bj telur ayam kampung dalam blender tambah 2 cawan air, 1 cwn tepung
setengah cwn susu cair dan sedikit garam.... blend.... tambah sedikit pewarna kuning...blend

Tuang anggaran 2 senduk adunan dalam kuali yg dah dipanaskan dengan sedikit butter....

Taburkan bawang goreng.......dan terbalikkan hingga masak kedua belah bahagian....

Lipat dua dan hidang dalam pinggan.....sedap dimakan begitu saja.....
 kalau mama.... paling suka.......cicah sambal tumis...huhu malasnya nak buat...

Iera dan mama makan dengan kuah asam pedas Ikan kembung semalam....
curah sedikit kicap...yummmm sedap.... 

Untuk Arsyad dan ayah pulak... hidang dengan kuah kari.....
walahhh... dalam masa tak sampai 20 minit siap 4 keping untuk 
kami berempat bersarapan bersama...... sebelum Iera dan Arsyad 
ke sekolah pagi ini.....Alhamdulillah..... 

No comments:

Post a Comment