Saturday, October 1, 2011

Makan-makan di SOHO Seafood Restaurant.

Rasa dah lama tak bawa anak-anak makan kat luar kat Yang.... tu lar.... nak makan kat mana ya.....hurmm
dengar jer kata nak makan kat luar, semua bertempiaran bersiap takut kena tinggal.... punyalah lama bersiap anak2 dara nih... macam nak dinner kat hotel.... ada baju takde tudung.... dah ada tudung tak jumpa sarung tangan...ishhh....dah keluar rumah tak jumpa stokin.... haii saja jer.... sampai2 kat Soho.... mak aiiihhh... ramainya... baru sekali sekala nak makan kat luar... hampir semua restoran penuh..... apa sal eakkkk....
Owwwhhhhh hari ni kan orang dah dapa gaji...tu lar pasal..laen kali kita makan kat luar sebelum orang lain dapat gaji.... tunggu pun boleh tahan lama....


Restoran Soho Seafood... kat Jalan Bangi....betul2 tepi jalan
kalau dari Tol Kajang tu...nampaklah belah kiri....
rasanya dulu2 ...ntah tahun bila ayah ngan mama pernah
makan kat sini..... korang tak ikut....hehe...

 Alalala....haiiii.... lambatnya Arsyad pilih...
jap arr... tak tau nak pilih mana nihhh...
 Ayah dan Arsyad menggayakan baju yg dibeli di Bandung
haritu.... baju Arsyad lagi mahal dr baju ayah tau....
baju ayah beli kat Pasar Baru, Arsyad beli kat Supermarket....

 Dah set jam...berapa lama diorang boleh siapkan makanan kita...

 Di hadapannya ada gerai Otak-otk dan Sate
Sate ayam dan daging dia boleh tahan.....
tergugat sate Hj Samuri dan Sate UK....
daging dia lembut jer....ngam...kuah pun best...
Boleh datang lagi untuk makan sate nihh....
Selepas 15 minit......
 Mama order Kue Tiaw Hailam....
ayah kata rasa macam Kue Tiaw Paprik jer...
hahaha..... haah lah...macam ada kureng sket....
tak ngam sangat....kurang pedas....

 Ira oder Chicken Grill with Black Paper sausce...
Boleh tahan lah....secukup rasa.... cuma tak cukup banyak jer....
hehe.... selalu makan kat tempat lain cam banyak lagi ayamnya...

Arsyad punya Beef Steak.... daging dia garing sangat,
tak lembut jadinya...terlebih grill ke apa entahnya
cuma 2 keping jer...nips lak tu....pun kureng....
ada tempat lain yg lebih sedap dan banyak...
hehe.. sbb harga dia cam mahal sket compare
tempat selalu kami makan....di Cempaka Rimba, PKNS...
Ayah oder Nasi goreng daging merah...
tapi rupa dan rasa dia lain jer...cam nasi goreng Cina makan ngan daging merah
entahlah.... tak sempat amek gambor...dah licin....
oder Sate utuk semua..... memang best sate dia....
pun lupa amek gambar....hehe....
Alhamdulillah...moga dimurahkan rezeki....dapat makan2 lagi laen kali
Rasa dah lama tak makan denganAsyraf dan Aiman
kan Ayah......hurmmmm.....

1 comment:

  1. selalu nmpak kedai nih, ada bnyak cawangan kan...tp xbekesempatan lg nak singah..:)

    ReplyDelete