Tuesday, April 23, 2013

Dapur ke 3 dalam masa 8 tahun....

Ini rupa dapur lama kita...yang ke dua sejak berpindah ke rumah
ini sejak 2005....dapur pertama dulu brand Haier rosak ..cuma sempat
pakai 4 tahun jer....yang ini Jenama Zenn...harap harganya jer mahal
Kualiti Hampeh.....tak sampai ...pun tahan 4 tahun juga..

Biasalah ayah kan Handyman.... semua kerja2 macam ni
ayah lebih suka buat seniri.....Selepas dibuka inilah rupanya...
lubang table top tu 81cm x 43cm ikut ukuran dapur Haier dan Zenn

Jenuhlah kami mencari dapur yang sesuai dengan sukatan itu
rata pekan Kajang di terjahnya...tapi semua takde....yang
kecil terkecil sangat...yang besar pun terbesar sangat...
dah lah terlebih besar...kena oder dulu pulak ....tunggu
2 ke 3 minggu baru dapat.....tak kuasa.......

Akhirnya jumpa juga dapur jenama Effegi kat kedai the Hauz
kat seksyen 7 BBBangi ni....kami pernah datang sini sebelum ni tapi
orang kedai tu sebok melayan pelanggan ...selepas 15 minit tunggu tidak
dilayan kami pun blah...bukan salah pekerja kedai tu...tapi salah pelanggan
yang dilayan pd hari itu, terlalu banyak soalan dan cerewet sangat....
sepatutnya sebelum ke kedai carilah dulu maklumat mengenai barang
yang kita nak beli di internet atau mana2 majalah...so taklah banyak
sangat soklan.....hanya ada 3 jenama bersesuaian dengan lubang table top

Tapi tu lah...dapur ni 83cm x 47cm....macamanapun ayah terpaksa
besarkan juga lubang pada table top nih...so selepas jam 12 malam
ayah bekerja keraslah mendrill dan memotong tile yang keras 
serupa batu tu....dah memang batu.....

Dan pada keesokan paginya mama bangun tidur...dapur baru
dah siap terpasang.....huhu thank you verrrryyyy much ayah...

1 comment: